25 July 2011

Khamis : dlm kul 8pg gerak gi Klinik Desa Parit Semerah untuk wat buku merah (khas utk ibu mengandung)..sbb kandungan aku skang dh masuh 9mgu...aku patient yg ke-3..pas JM (Jururawat Masyarakat) tanyer tentang maklumat peribadi, check berat & tinggi, pastu gi wat urine test, next dier amik darah utk check kepekatan darah aku..Alhamdulillah kepekatan darah aku ok (13.5), kemudian suh aku baring kat katil..dier check payudara,perut & kaki..pas dier isi semua maklumat dlm buku merah tu smbil bg penerangan tentang keadaan pregnant, die bg ubat asid folik & B Complex..pas settle semuanye dier suh aku gi amik darah & check gigi kat Klinik Kesihatan Pontian..smpai kt Klinik Kesihatan Pontian, aku pun amik darah & check gigi..Alhamdulillah semuanya ok..balik dari klinik aku ngan hubby gi sarapan tosai kat Restoran Aliff kat Tambak..(sblh Hotel Pontian)..pastu lepak kat umah..

Jumaat : dlm kul 3lbih gi Tmn U..mak ajak g tgk Wo Lah..dier bru kuar spital..blik dr Tmn U singgah kt kedai buah kat Batu 30..mak beli ubi, keledek ngan buah mangga..pastu gi amik yaii kat umah dier..pas antr mak ngan yaii kat umah..aku ngan hubby gi pasar malam plak..

Ahad : tghari gi umah yaii antr makan tghari utk yaii..bwk skali brg2 utk balik ke Tiram..hubby tlg along settlekan ikan keli..pas hubby siap mandi, kiteorg pun mkn tghari pastu solat Zuhor..lps solat kiterorg grak balik Tiram..otw balik ingt nk singgah umah Mak Ngah kat TUTA..tp xde org..next destination Tutti Frutti kat Bukit Indah...nyum2...dh knyang, trus balik Tiram..smpai umah, aku tlg my MIL lipat kain..hubby lak tdo..pnat tlg along smlm..dlm kul 7mlm hubby ajak kuar mkn GCB @ Mc D Tmn Pelangi Indah..lps solat Maghrib hubby ajak gi umah Mak Ngah..smpai TUTA,Ecah dh de kat umah..singgah jap pastu gi umah Mak Yah kat Lima Kedai...borak2 smpai kul 11mlm..pastu gi umah Mak Ngah lg..tggu smpai Mak Ngah smpai dr N9 dlm kul 11lbih..kul 12tghmlm..kiterorg gerak balik..sbb arini kiterorg keje..

0 comments:

Post a Comment