21 August 2011

Pas solat Subuh, aku tlg my MIL sidai baju..my FIL bitau my MIL ajak gi Felda cari kuih raya..pastu aku ckp kat my FIL yg hubby nk gi Ayer Hitam jumpa tukang urut tempoh hari utk bukak balutan kat bahu dia tu..

Dalam kul 8pg kiterorg semua gerak gi Ayer Hitam..sampai dalam kul 9lbih..abg Man Mak Ngah try kol Pak Haji yg urutkn hubby tu..tp Pak Haji tu xdpt urut sbb xsihat..kiteorg pun lepak la kat umah Mak Ngah..kebetulan arini Mak Ngah nak mengunjung kat jiran2 ngan saudara2..nasib baik Mak Yah ada..jd Mak Yah ngan my MIL la yg tlg masakkn makanan utk mengunjung tu..sambil2 tu sempatla Mak Yah wat kuih suji..aku pn tlg la wat skali..sementara tggu kuih siap bakar,aku pn sempatla lelapkan mata stgh jam..bangun2 Fiza (ank jiran sblh umah Mak Ngah) sibuk tlg bungkus lauk2..Dh siap bungkus, Mak Ngah suh Fiza antarkn makanan kat umah jiran2..Lepas wat kuih suji, Mak Yah wat biskut Almond London plak..smbil2 my MIL uli tepung ngan badam utk biskut Almond London, Mak Yah wat Conflakes Madu..dh siap msk cornflakes, madu ngan bijan, aku pun tlg la masukkan cornflakes yg dh msk td ke dlm paper cup..Fiza lak tlg potong ceri utk hiasan kat cornflakes madu tu..dlm kul 6 lbih baru siap wat kuih..pastu kemas2 utk siapkan hidangan utk bbuka puasa..

Masa ujan lebat td Mok De dtg..bwk Ecah skali..dia bg skali ikan siakap hasil tangkapan Cik Bob..ptg td bbuka puasa ngan ikan siakap hasil air tangan abg Man Mak Ngah..Dalam kul 9mlm kiterorg gerak balik Tiram..

0 comments:

Post a Comment