19 February 2012

Alhamdulillah aku dah selamat bersalin bby gurl semalam kul 2.10 petang di Hospital Pontian. Kul 4stgh pg smlm aku dah start sakit cam senggugut.kejap hilang kejap sakit..aku bertahan sampai kul 6stgh..Pastu aku kejutkan hubby mintak antarkan aku ke hospital..Sampai je hospital, nurse mintak aku tukar uniform hospital ngan sampel air kencing. Kemudian nurse seluk nak check bukaan pintu rahim ku..kul 7pg,bukaan baru 2cm. Perut ku dipasang dengan mesin ECG untuk tengok keadaan nadi bby. Hampir sejam lebih mesin tu dipasang sambil aku menahan sakit..Bila result yg tercatit hampir ok, nurse minta aku pindah ke katil wad dan mkn sarapan yg disediakan di katil ku. Lepas sarapan,aku baring di katil..Sakit kdg2 datang mnyerang..aduh..Bile sakit ku dah xtertahan, aku minta kain untuk salin dan minta nurse check bukaan rahim aku. Kul 10 lbih bukaan dah 4cm kemudian nurse minta aku siap2 ke bilik bersalin. Dalam bilik bersalin, perutku dipasang skali lg dengan mesin ECG. Setiap saat aku baca doa Nabi Yunus..Kul 12 lbih doktor datang dan check bukaan pintu rahimku..doktor ckp dah 7cm pastu doktor trus pecahkan air ketuban..Kul 2.10ptg aku selamat lahirkan bby pompuan..lepas siap jahit,aku dpindahkan ke wad. Terima kasih wat my hubby coz temankan aku ketika aku sedang bsalin..Hari ni pas doktor wat checkup kat semua patient,aku dibenarkan kuar wad.My PIL,angah ngan awek die datang tgk my bby kat umah.

0 comments:

Post a Comment